Sunday, 31 May 2015

Jangan Percaya Barang Murah!

Assalamualaikum sekalian,

Suka shopping tak? Suka beli barang online tak?

hm aku nasihatkan jangan terlalu mudah percaya pada barang murah. Bukan nak ajet kaya atau apa kalau beli barang mahal. Kita beli mesti kena dengan kualiti kan? em mungkin silap aku juga p percaya bulat bulat. Korang pon sama ( sapa sapa yg ada baca blog aku ni, jap ada ke? haha)

Meh sini aku nak cita pasai beli online ni.

Ya aku memang suka shopping. Kebanyakkan barang aku beli semua elok berkualiti walaupun layanan kurang memuaskan. Aku suka beli kat ig ala instagram tu. Aku ni kalau ada problem ka apa aku scroll ja ig tu then aku lupa semua masalah aku. Hahah pelik kan.

Tapi kali ni, entahlah mungkin aku tak beli dah kat ig shop ni nama dia 3 SIBLING SHOP. Ok memang kalau korang cari akan jumpa banyak. Nama supplier tu Yana dan Shaz. Huh janji manis. Janji keling. Memang takmanis cakap macam tu, tapi dah betul. Cakap pos harini tapi 4 hari lepas tu baru pos. Pastu suruh bayar kalau boleh nak laa laa tu jugak ( means sekarang, kena bayar secepat yg mungkin lah) . Serius menyampah gila.

Teruk benar layanan, nak duit cepat tapi penghantaran lambat. Em tu baru satu hal. Ni hal lain pulak. Ni salah aku lah tak dengar poslaju datang. Tak menduga pon sebab aku ingatkan dah lama dah pos. Aku order 18 Mei masa tu pukul 2 dan dia suruh bankin sebelum pukul 3. Kau rasa? Aku pon terpaksa minta tolong orang. Nasib baik kawan baik. Mau juga tolong aku yg dalam kesusahan ni. em then kata dia pos esok means 19Mei, haa baru ingat. Masa 19 Mei tu dia cakap warna yg aku order tu takda dia nak tukar dengan wrna lain. Aku cakap lah ok (benda dah bayar kan)

Lepastu pulak, 20Mei tu aku minta no tracking takbalas. Takpa aku sabar. 3 hari lepas tu (23Mei) aku complain kata baju tak sampai. Then dia cakap 'jap, check'. Aku pon balas dengan senang haaatinya ' ok baik sis'. Sampailah esok (24Mei) tu takbalas. Aku text lagi, tanya pasai barang. Dia balas then bagi no tracking. Erghhhh! Nampak sangat baru pos.

Dah sampai, check lah baju tu dengan bangganya. Dapat dapat kecik! Ya allah! Membazir duit aku tau, walaupun murah tetap juga duit. Hm Memang tak puas hati gila sangat takpuas hati. Nak ja complain. Malas dah aku nak beli barang online kat dia. huh dia dok buat pelanggan macamni. Suatu hari nanti dia tahulah pembalasan nanti.

Jadi, hati hatilah masa memilih barang. Kita ada hak untuk bertanya jika tidak diberi detail lengkap. Tu hak kita sebagai pengguna. Okay?

byebye,

Walaikumsalam, gergasi comel.

No comments:

Post a Comment